جراحی بینی , پروتز سینه

جراحی بینی , پروتز سینه

جراحی بینی , پروتز سینه

جراحی بینی , پروتز سینه

درباره ما
دکتر غلامحسین غرابی فوق تخصص جراحی پلاستیک ،جراحی بینی, پروتز سینه زیبائی و ترمیمی و همچنین عضو رسمی انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران و امریکا می باشد .
مطب ایشان در سال1385 جهت ارائه خدمات جراحی پلاستیک و زیبایی در شهر تهران افتتاح گردید .

پیوندهای روزانه

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

پیلینگ یا لایه برداری پوست

پیلینگ یا لایه برداری یک روش درمانی است که بوسیله آن سلولهای لایه سطی پوست که خشن شده است برداشته می شود . این لایه برداری براساس نیاز درمانی و صلاحدید پزشک با عمقهای مختلف قابل انجام است .

تکنیک عمل 

پیلینگ شیمیایی به طرق مختلف انجام می شود :

  • استفاده از آلفاهیدروکسی اسیدها یا کلایکولیک اسیدها یا اسید های میوه که با درصدهای مختلف بر مبنای نیاز بیمار انجام می شود .
  • تری کلرو استیک اسید (TCA) سی تا پنجاه درصد که برای انجام لابه برداری در عمق متوسط استفاده می شود.
  • فنل که برای لایه برداری عمیق استفاده می شود .
  • انتخاب نوع پیلینگ بر مبنای رنگ و نوع پوست و همچنین عمق درمان متفاوت است . 

 

مدت عمل 

مدت زمان مورد نیاز برای این عمل بر مبنای عمق و نوع لایه برداری متفاوت است :

  • در لایه برداری های سطحی با اسیدهای میوه مدت زمان مورد نیاز حدود 20 دقیقه می باشد .
  • در لایه برداری های متوسط با TCA  مدت زمان مورد نیاز 1 ساعت می باشد .
  • در لایه برداری های عمیق با فنل مدت زمان مورد نیاز 2 تا 3 ساعت می باشد .

 

بیهوشی 

لایه برداری های سطحی نیاز به بیهوشی یا بی حسی موضعی ندارد . لایه برداری های متوسط تحت بی حسی موضعی و لایه برداری عمیق با فنل تحت بیهوشی عمومی انجام می شود .

وضیعت بستری 

لایه برداری های سطحی نیاز به بستری ندارد و بیمار بلافاصله پس از عمل می تواند به کار روزانه برگردد . لایه برداریهای متوسط با TCA نیاز به 24 ساعت استراحت و پانسمان دارد و لایه برداری عمیق با فنل نیاز به یک هفته استراحت و پانسمان دارد . 

اثرات جانبی 

از این روشها در درمان جای جوش، لک، جوانسازی پوست درمان منافذ باز و چروکهای ظریف استفاده می شود. در لایه برداری سطحی با اسیدهای میوه بیمار قرمزی و سوزش مختصری را تجربه خواهد کرد . باید به مدت 3 تا 5 روز از کرمهای بازسازی کننده استفاده کند و از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب خودداری نمائید . در لایه برداری متوسط با TAC  قرمزی و تورم ناحیه شدیدتر بوده و در روی منطقه تحت درمان پوسته هایی تشکیل می گردد و بیمار باید به مدت 2 هفته از ترمیم کننده های توصیه شده توسط پزشک استفاده نماید . در لایه برداری عمیق با فنل بیمار  باید به مدت 3 تا 5 روز از پانسمان مخصوص استفاده کند و به مدت 2 ماه از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری نماید .

جراحی بینی

عوارض 

مراقبت در مقابل آفتاب توسط ضد آفتابهای استاندارد به مقدار و فواصل تجویز شده پس از انجام کلیه روشها الزامی است و عدم رعایت این نکته می تواند منجر به بروز لکهای کم رنگ تر یا پر رنگ تر از پوست شود که احتمال بروز این عارضه در پوستهای تیره بیشتر است . 

بهبودی 

در لایه برداری سطحی با اسیدهای میوه بهبودی در طی 1 هفته حاصل می شود، در لایه برداری متوسط با TCA  بهبودی در طی 2 هفته و در لایه برداری عمیق با فنل در طی 2 ماه حاصل می گردد .(جراحی بینی- پروتز سینه)

نتایج 

استفاده از این روشها برای درمان جای جوش، لک، جوانسای پوست و درمان منافذ باز پوست با نتایج خوبی همراه است .

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۴:۱۱
reza eloglu

تزریق ژل یا تزریق فیلر

در سالهای اخیر و با پیشرفت علم پزشکی، ترکیبات جدیدی برای پر کردن نواحی صورت و بدن که در طی زمان دچار از دست رفتگی حجم شده اند ، تولید شده است .

این پرکننده ها که اصطلاحاً فیلر نامیده می شوند به 2 دسته دائم و موقت تقسیم می شوند .

پرکننده های دائم شامل ترکیبات پلی آکریل آمید و پلی متیل متاکریلات (ژل پاژ) بوده که استفاده از این ترکیبات بعلت عوارض ماندگار آنها مورد تأیید  FDA نمی باشد .

 پرکننده های موقت شامل هیدورکسی آپاتیت و هیالورونیک اسید است .

 کلسیم هیدروکسی آپاتیت (Radiesse) برند مورد تأیید FAD جهت پرکردن خطوط خنده و گونه بوده و ماندگاری 1 تا 3 سال دارد .

هیالورونیک اسید (Juvederm ، Restylane) توسط کارخانجات مختلف تولید می گردد . این نوع ژل ماندگاری 6 ماه تا 15 ماه دارد و بهترین انتخاب برای حجم دهی به لب می باشد . 

از فیلرهای هیالورونیک اسید علاوه بر پرکنندگی برای جوانسازی و رطوبت رسانی پوستهای خشک و آسیب دیده استفاده می شود . 

مدت عمل 

تزریق فیلرها در طی یک جلسه و در حدود 15 دقیقه زمان انجام می شود .

بیهوشی 

تزریق فیلرها تحت بی حسی موضعی و بصورت کاملاً سرپایی می باشد .

وضعیت بستری 

بلافاصله پس از تزریق بیمار می تواند به کار روزانه خود باز گردد.

اثرات جانبی 

در ارتباط با فیلرهای موقت احتمال بروز اثرات جانبی بسیار ضعیف بوده و این مواررد شامل :

  • حساسیت به هیالورونیک اسیدها 
  • تورم و قرمزی در ناحیه تزریق 
  • کبودی در ناحیه تزریق
  • درد محل تزریق 

که در صورت بروز در طی زمان کوتاهی از بین می رود .


جراحی بینی

عوارض 

عفونت و ایجاد آبسه در محل تزریق ژل از عوارض احتمالی و نادر تزریق فیلرهاست.

موارد منع مصرف ژلهای موقت شامل موارد ذیل است :

  • حاملگی یا شیردهی
  • سابقه حساسیت به هیالورونیک اسید
  • عفونت در ناحیه درمان
  • اختلالات خونریزی دهنده و انعقادی
  • نقص سیستم ایمنی
  • بیماریهای سیستمیک کنترل نشده
  • سابقه شوک حساسیتی ( آنافیلاکسی )

بهبودی 

با توجه به اینکه احتمال بروز تورم و کبودی در تزریق فیلرها وجود دارد لذا تا 24 ساعت پس از تزریق، از محصولات آرایشی یا کرمه استفاده نکنید . تا 48 ساعت پس از تزریق، در معرض سرمای شدید قرارنگیرید و از مصرف الکل خودداری نمائید . از گرم کردن منطقه مورد درمان در طی 48 ساعت اول پس از تزریق خودداری نمائید .(جراحی بینی - پروتز سینه)

نتایج 

نتایج حاصل از این روش درمانی بین 6 ماه تا 3 سال (بسته به نوع فیلر) ماندگار بوده و با توجه به سادگی پروسه درمانی انتخاب مناسبی برای اکثر بیماران می باشد .


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۳:۵۸
reza eloglu


لیزر فرکشنال روش نوینی در بازسازی پوست و تحریک ساختن رشته های کلاژن می باشد که سبب افزایش قوام و سفتی پوست شده و چروکهای ریز پوست را از بین می برد . با استفاه از این روش امکان بهبود و درمان جای زخمهای مختلف هم وجود دارد . لیزر های CO2  و Ebrium – YAG   در این زمینه کاربرد دارند .

تکنیک عمل 

در این روش بوسیلة تبخیر حرارتی، ستونهایی از بافت پوست تا عمق دلخواه بدون ایجاد  آسیب در نواحی مابین برداشته می شود، که منجربه تحریک ساخته شدن رشته های جدید کلاژن می گردد . تعداد جلسات و فواصل درمانی در افراد مختلف بسته به نوع ضایعه، رنگ پوست و سن متفاوت وبین 1 تا 4 جلسه و به فواصل حداقل 1 ماه می باشد . 

مدت عمل 

استفاده از این روش تحت بی حسی موضعی است .

وضعیت بستری 

پس از انجام این روش بیمار دچار تورم ، کبودی و زخم در محل می گردد که برای 48 ساعت باید از پماد های آنتی بیوتیک بر روی موضع استفاده نمائید . پس از درمان بیمار نیاز به استراحت ندارد . 

 

اثرات جانبی 

تورم و کبودی ناشی از این پروسیجر در طی 1 هفته ی اول برطرف می شود و زخمها تا حداکثر 2 هفته خشک شده و جدا می گردند . در طی این زمان استفادة مداوم از داروای ترمیم کننده توصیه می گردد . بیمار از 24 ساعت قبل از درمان باید از داروی پیشگیری از بروز تبخال استفاده کند . 


عوارض 

این تکنیک عوارض جانبی ناچیز و نادری دارد ولی در بعضی موارد در صورت عدم انجام مراقبتهای لازم عوارضی همچون تغییر رنگ پوست ( تیره یا روشن شدن )، عفونت در محل درمان، حساسیت و قرمزی پوست و اسکار ایجاد می گردد .

بهبودی 

منطقه محل درمان در طی چند روز تا 1 هفته اول دچار تورم، قرمزی و زخم می شود که بیمار باید از دستکاری کردن آنها جداً خودداری نماید . مصرف منظم داروهای ترمیم کننده به کاهش طول این دوره کمک می کند . در طی 2 ماه پس از درمان بیمار باید از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب خودداری نماید . پس از ریختن زخمهای پوست، استفاده از ضد آفتاب به مقدار و فواصل تعیین شده الزامی است . تغییر رنگ پوست و برنزه کردن از 6 ماه قبل تا 6 ماه بعد از درمان ممنوع است.

نتایج 

استفاده از این روش در افرادی که چین و چروکهای سطحی و کاهش قوام پوست صورت دارند نتایج بسیار خوبی به همراه دارد . جای زخم، جای جوش، اسکار سوختگی و لک هم بسته به نوع و عمق ضایعه با این روش قابل اصلاح یا بهبودی است. این روش یکی از بهترین گزینه ها در درمان منافذ باز پوست است . از این لیزر در درمان چروکهای دور چشم نتایج درخشانی حاصل می شود .(جراحی بینی - پروتز سینه)

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۳:۴۷
reza eloglu